Koper z nagrodą w międzynarodowym konkursie
Jak możemy przeczytać na stronie Komisji Europejskiej: „Placówki wyróżnione Odznaką Szkoły eTwinning stanowią doskonały przykład korzyści płynących z udziału w projektach międzynarodowych dla całej szkoły. Aktywnie wdrażają i promują wartości i metody pedagogiczne eTwinningu, stanowią punkt odniesienia dla lokalnej społeczności i są wzorem do naśladowania dla innych szkół.”
„Szkoły eTwinning oferują szersze i bogatsze możliwości edukacyjne.” Tak jest i w naszym wypadku, gdyż przez ostatnie trzy lata zrealizowaliśmy aż sześć projektów międzynarodowych, dwa z programu Erasmus+: trzyletni projekt KA2 „Let’s break stereotypical thinking” i dwuletni KA1 „Relacje i innowacje” oraz 4 projekty z programu eTwinning: „Develop new perspectives, change the stories”, „Z pamiętnika eko-podróżnika”, „Let’s go out, time to move”, „ICT Project Italy-Poland”. Współpracowaliśmy z organizacjami i szkołami aż z 12 krajów. W ramach realizacji projektów odbyły się kursy zagraniczne dla nauczycieli, wizyty uczniów w partnerskich szkołach z Hiszpanii i Włoch, międzynarodowe spotkania językowo-kulturowe, warsztaty, wykłady, dni tematyczne, wycieczki edukacyjne, lekcje otwarte, debaty oraz konkursy zapewniające uczestnikom wszechstronny rozwój, ale również dobrą zabawę.
„Szkoły eTwinning cechują działania oparte na współpracy, dzieleniu się i pracy zespołowej.” Realizacja projektów w naszej szkole jest możliwa dzięki zaangażowaniu i współpracy dyrekcji, nauczycieli oraz uczniów, którzy angażują się na każdym etapie realizacji projektów.
18 nauczycieli i prawie 100 uczniów współpracowało z innymi uczestnikami podczas działań projektowych w szkole, w czasie wyjazdów zagranicznych, podczas wielu działań realizowanych online z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, jak również dzieląc się efektami swojej pracy zarówno ze społecznością szkolną jak i lokalną.
„Szkoły eTwinning to innowacyjne i uczące się instytucje przeciwdziałające wykluczeniu.” Nasza szkoła cały czas szuka sposobów na wprowadzanie innowacji i tworzenie przyjaznego środowiska wspierającego przede wszystkim uczniów, ale również nauczycieli i rodziców. Realizując projekty stawiamy na budowanie relacji oraz uczymy postawy otwartości i tolerancji. Udział w projektach to rozwój kompetencji językowych, cyfrowych i społecznych, ale również nauka kreatywności, umiejętności negocjacji czy też krytycznego myślenia.
Cieszymy się, że uznano naszą szkołę za wzór do naśladowania i że znaleźliśmy się w gronie 78 nagrodzonych szkół i przedszkoli z Polski.
Koordynatorami szkolnych projektów były: Aleksandra Cieślar, Agnieszka Jagiełło, Magdalena Michalik i Alicja Wach